Monday, August 15, 2011

gelombang warna masyarakat malaysia

Satu lagi fenomena sekarang ni ialah pasal jam tangan casio warna-warni..dari apa yang gua taw..jam tangan casio warna2 ni terkenal sebab JUSTIN BIBIR yang selalu pakai..gua pon x paham apa beza yang original dengan yang ada jual dekat danau kota..gua tengok sama je..tapi..member gua punyalah minat dekat jam ni..sampai sanggup beli jam casio ni dekat e-bay..harga rm 990..ni baru SECOND HAND..kalau baru kat kedai mahu 24 juta kot harga dye..kalau gua ade 24 juta..gua nak beli cincin.. 

 ni la yang orang duk panggil jam tu..

Seterusnya budaya memakai spek warna warni..sekarang yang paling femes ialah spek Oakley..punyalah senang nak cari spek ni..pergi pasar malam pon boleh dapat..tapi spek ni sama macam jersi gak..tiruan dye ade gred..kalu yang RM20 satu tu..tu gred yang paling rendah la..yang gred AAA..ade r dalam RM250 sebijik..kalau nak beli ori..mahu beribu2 sebijik..

Oakley frogskin..frogskin ke pigskin ke..gua pon tak taw..

Sekarang ade plak yang pakai tali pinggang warna warni ataupun orang lebih kenal kalau panggil tali pinggang silicone..mengikut cerita member gua..tali pinggang ni tali pinggang golfer..besenye orang main golf selalu guna tali pinggang ni..gua pon tak tahu ape keistimewaan dye..nak kata pukul sekali terus masuk lubang tak jugak..ade je haritu sampai malam main tak masuk2 lagi..tapi tali pinggang ni spesel..ada bau wangi sikit..


Gua minat yang kaler pink tu..nanti gua nak tukar nama kat fesbuk..afifi pinky..ataupon pinky boyz..
Last sekali kasut warna warni..dekat Terengganu ni..kebanyakannya MAT REMPIT yang pakai kasut macam ni..dulu orang ramai pakai kasut TIMBERLAND..sekarang kasut ni pulak..macam2 la abang-abang rempit ni..gua rasa 5 tahun akan datang..ade jugak abang-abang rempit ni pakai kasut bola..



Kalau gua ade duit lebih raya ni.,.gua mau angkat ini kasut sepasang..tu pun kalu gua dapat la duit raya..
Tapi apa-apa pon barangan yang anak muda zaman sekarang ni pakai…orang yang paling beruntung ialah peniaga2 barangan dari China kat Malaysia ni..gua rase..hampir sume barangan yang gua post tadi ade tiruan dye..sebijik macam original.. 

“BELILAH BARANGAN CHINA..MURAH”

5 comments:

Daktechic said...

owh,.jam justin bieber pkai,.pt0t la rmai pkai sekrang,.ad0i,.hihi

Saif Sulong said...

angkat r kasut tu se pi. muroh doh orr..

Pink Diva™ said...

like pink ? ..hmmm..

jaya jr said...

aku nk ejas cincin warne warni plop..haha

afifi embong said...

budak keecik : bukan..bukan justin bieber..baru punya ni..justin bibir..baru lepas keluar SOMALIAN IDOL..

saif : nak angkat guane?xorok oddo pose

pinky : pink..minat..minat pink diva..muhaha..gurau2

jaya jr : haha..rosmah pakai dih mat..mu baru nak ejas..ye derah lagi..