Monday, July 23, 2012

bazar uia

aduhai, sekarang ni dah masuk hari keempat puasa, sekejap je gua rasa, mane tak sekejap sebab tiap2 hari bangun pukul 3 petang, bangun, semayang, pergi bazar then bukak puase.. kalo gua mantain macam ni sampai habis bulan ramadhan kali ni, gua rasa xlayak gua nak beraya dengan member2 yang lain..

kebetulan pulak tahun ni pose start hari sabtu(hujung minggu), jadi ramai la memer2 uia gua yang balik kampung, cuma yang hati kental dan tabah ditambah pula dengan tahap keimanan yang tinggi kepada Allah sahaja yang tak balik kampung, termasuklah gua.. gua bukan ape, gua nak bagi rasa "balik kampung" tu betul2 meresap dalam diri time gua balik beraya nanti..

hari pertama gua tak tahu nak beli makanan dekat mana, then gua dengar orang cakap uia ade bukak bazar, gua pon pergi la bazar tu, YA ALLAH!!!!, SUBHANALLAH!!!, memang betul2 merasa kemeriahan ramadhan..perghhhh!!!!, rambang mata gua nak beli makanan yang amamat banyaknyak..punya la ramai orang kat bazar tu sampai koyak baju gua, orang ramai bertolak2 macam nak tawaf kaabah, member gua siap jatuh, kena pijak bagai, nasib baik ade orang tolong angkat, kalo tak, innalillah la dye hari tu..

tapi pada hakikatnya, bazar uia bukanlah seperti yang gua ceritakan kat atas, gua ingat ade la dalam 5 gerai je yang bukak, tu pun 4 daripada tu yang jual jual air, puii, masa tu baru gua paham apa tu erti indah khabar dari rupa seperti yang digembar-gemburkan oleh nenek moyang kita dahulu., atau dalam bahasa enggerisnya " beutiful news from face", amcam? gua dulu memang lahir kat london, bahasa inggelish ni memang bahasa nombor 2 gua selepas bahasa arab kat rumah..

ape2 pun, gua dah lama dah mengidam makan menda ni, harap2 dapat merasa la ramadhan ni, kah kah kah


hari gua napak ada mamat keling dukung biawak ni macam dye dukung anak dye, gua ingat dye nak buat rendang la, xpon sup biawak, pehhhhhhhhhh, meleleh air liur beb!!

5 comments:

Unknown said...

selepas bahasa arab ye???

b.m bhse yg ke bpe??? =P

gilak r biawak cm ni pon nk makan =P

g lah bazar green wood... bukan jauh pon =P

afifi embong said...

bm xde dlm list, tulis blog ni pon guna google translate bm->english, haha

mieza said...

"beautiful news from face". haha..
nak taip entry pown google ek.. memg terbaik r english n arabic kamoO.. haha

boleh ajar bi? nak kasik MUET band 6.. haha

Lan Bingka said...

pegi la berniaga kat uia tu

ابتكار المثالية said...


شركة تسليك مجارى بالقطيف
شركة تسليك مجارى بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالجبيل
شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة تسليك مجارى بالجبيل