Sunday, June 19, 2011

telur 1/2 masak,nasi lemak dan teh tarik..


“azan subuh”..aku dlm keadaan mengantuk ni pon trus bangun..trus trnag ckp..aku ni bukannya sorg yg snang bgun subuh..tp bgun la jugak..lewat ckit la..bak kata member aku..muben(bukan nama dipanggil aweknya)..”aku gerok mung pe aku gerok katil kosong r..kerah ketung”.tp aku bukan nk cter pasal muben kat sini..aku nk cter pasal breakfast kedai kat kedai mamak..termasuk pg td..dah kali yg kedua aku g brekfes kat sana..nasi lemak,telur ½ masak,teh tarik..pergh!!!tough bai bdn..



 Telur sparuh masak..terbaik dr mamak..tp gmbr ni aku tibai dkt encik GOOGLE..tipu r mamak pakai cawan ngan sudu macam ni..dah macam starbuck dah ni..besenye mamak pakai pinggan plastik ngan sudu besi..besenye ade r cili xpun sayur kat sudu tu..bese la..mamak kn pembersih..

Tp org kate mkn telur mntah lg power..xpayah masak..kluar je dr dubur ayam.. ambik..trus masuk mulut..skali dgn tahi ayam kau telan..ckp pasal telur ni…korang perasan x..ZIZAN RAJALAWAK dulu ngan skrg…tgk mase awl2 dye kuar tv hrtu..aku rase bdn dye kcik je…keding je…tp skrg…tgk maharaja lawak minggu ke12..perghh!!..sikit lg bleh jd mcm harun aziz(hero kl gangsterrrrr)..aku ckp pasal zizan ni..bkn johan..johan mase awl2 kuar tv hrtu pon kecik..skrg besor…tp bukan tough..haha..kalu usaha sikit lagi tu..aku rase dah bleh jadi adik agkt bob kuman..org ckp..kalu mkn telur pg2 bdn bleh tough..bdn bleh jadi macam sazali samad..xpon paling cikai..macam malik noor....



MALIK NOOR,kuala lumpur,5 februari 1995-gambr ni aku ambik masa pertandingan hafazan peringkat daerah hrtu..dah lame dah..time aku darjah 5. mase dye blum wat fitness lg..skrg dye dah tough..tgk..kan aku ckp mkn tlur bleh jd tough..tgk tgn dye..kan ade tlur tu sebijik..haha..kecik je..kalo mkn sebijik x cukup besar..mkn r 4,5 bijik..baru macam popeye!!!hahah..


Popeye..edisi org tua..yg kartun tu untuk budak2..ni tuk org tua..lbih islamik..menceritakan lebih kepada konsep ketuhanan..


hbes2 je mkn..aku g kaunter..macm beselah..org g kaunter msti r nk bayar kn..xkan org pergi kaunter nk bli ikan..main bola lg x logik..”telur3 suku 4 bijik,nasi lemak 2 bungkus,the tarik segelas..berapa?”…mamk tu pon tunjuk kat calculator bliau…rm6.90..wow!!!bukan senang nk brekfes smpai 7 hinggit…mkn mlm pun lg murah..tp aku kn cool..aku bwat rlek je…bukak beg duet…nah..rm7..tu je duet yg kau ade..dan dan je..baki..RM0.10..dlm kepala aku..”dlm bank dah r xde duet..mane aku nk korek duet ni..xpe jimat2 lpas ni..mkn maggi ke pe ke..”dah settle sume byr…baliklah ke uia…sampai je dpn pondok pak guard…pakgad tgk aku lain macm…”kamu berhenti!!!”...paan ngan muben(moto yg laen) pon kn berhnti…pakgad tgk aku dr bawah sampai atas(mcm dlm cter time scene nk kn rogol tu..)


 sekadar gambar hiasan..diambil mase tgh shooting filem budak kelantan..abg aku editor cter tu..tp pakgad xde r nak cekik aku smpai camni..kalo x dah lame kau kuar uia..


aku dah cuak sbb dlm aku berempat termasuk ceer..aku sorg je yg pakai short..short pon xde r short sgt..tutup aurat…”mntk kad matrik”-kata pakgad..pergh!!ni dah kes berat ni sampai nk mntk kad matrik…tp kad matrik cheer ngn muben je yg dye pulangkan…aku ngan paan? “bukak helmet!!”…haaaa..baru aku tahu..pakgad ni mesti nk tanya shampoo ape yg aku gune..aku ckp r aku pakai minyak masak je…pakgad pon kate..”ouh yeke?sy pon gune myk masak..tp isteri sy ltak minyak yg bekas goreng ikan tu…mau x kucing kejar sy hrtu”..lame jugak r duk sembang dgn pakgad stailo tu..ade r dlm 2,3 hari r jugak duk sembang..baju dah r mcm polis..aku rase dye frust xleh jadi polis dulu..tu r jadi pakgad uia tu…”ok r encik pakgad..sy ade hal ngan datin rosmah..nak kn setup majlis pertunangan anak dye ni..sy chow dulu r bro!!!”-kata aku dgn penuh keyakinan..”ok r baby(dye panggila ku baby)…nah..ambik ni surat dr abg”…mcm bese r…kalo pakgad pggil baby ni…ade maksud r tu..double meaning jugak pakgad ni..
SIA2 PERGI BREAKFAST KAT MAMAK..BALIK SIAP KENA SAMAN..RM50 PLAK TU..KALU 2 HINGGIT XPE R JUGAK

1 comment:

husin said...

http://fahmi-nik.blogspot.com/.. hok aku sekli